Essent themapartner 12de Nationaal Sustainability Congres

Essent heeft besloten themapartner te worden van het 12de Nationaal Sustainability Congres op 30 november a.s. in Den Bosch. Essent zal één van de themasessies op dit grootste jaarlijkse duurzaamheidsevenement invullen.

Duurzaam zeilschip van de Wubbo Ockels vernield

Een week na zijn deelname en bezoek een het 11de Nationaal Sustainability Congres

12de Nationaal Sustainability Congres: 30 november 2011 te Den Bosch

Bij de afsluiting van de geslaagde en overvolle 11de Nationaal Sustainability Congres in Utrecht is bekend gemaakt dat de volgende 12de editie zal plaatsvinden in Den Bosch op 30 november 2011 in 1931 Congrescentrum Brabanthallen. Zie http://www.1931.nl/

Eerste bijdrage vanuit SITA Green Label aan duurzame doelen op NSC

SITA Nederland zal tijdens het Nationaal Sustainability Congres, 20.000 euro schenken aan CARE Nederland en Climate Neutral Group. Dit bedrag is voor een groot deel bijeengebracht door de klanten van SITA die zich hebben verbonden aan de vorig jaar geïntroduceerde SITA Green Label-service. Met
de Green Label-service wordt afval volledig CO2-neutraal opgehaald en verwerkt.

SITA Green Label voorziet in het 100 procent CO2-neutraal inzamelen en verwerken van afval. SITA brengt heirvoor een klein percentage van de factuur extra in rekening, waarmee gecertificeerde, duurzame
energieprojecten worden gefinancierd, zoals windmolenparken, waterkrachtcentrales en zonnepanelen.
Hiervoor werkt SITA samen met Climate Neutral Group. SITA kent naast deze ‘standard’ service ook een ‘premium’ Green Label-service. Met deze variant levert de klant naast de100 procent CO2-neutrale afvalverwerking, ook een bijdrage aan het verbeteren van leefomstandigheden van arme bevolkingsgroepen waarvan het bestaan wordt bedreigd als gevolg van klimaatverandering. Om de juiste hulp te bieden werkt SITA samen met de hulporganisatie CARE Nederland.
Het afgelopen jaar hebben veel klanten aangegeven dat ze op dezen vrijwillige manier iets willen terugdoen voor het milieu. Het betekent voor SITA dat ze in een behoefte van haar klanten voorziet, die ze hiermee
tevens helpt om aan de eigen gestelde MVO-doelstellingen te voldoen. SITA is de enige partij in Nederland die een dergelijk concept in de afvalsector hanteert, dat in het eerste jaar van haar bestaan al 20.000 euro heeft opgelevert.

11de Nationaal Sustainability Congres geheel volgeboekt!

Voor de 4de achtereenvolgende keer is het Nationaal Sustainability Congres geheel volgeboekt. De komende 11de editie op 24 november in Utrecht zal zo'n 800 bezoekers trekken. De deelnemers komen vooral uit het bedrijfsleven.

De organisatie (DHV en CKC) is zeer verheugd over de onverminderde belangstelling voor duurzaamheid en de positie van het congres hierin.