Lancering nieuw logo Milieukeur op Nationaal Sustainability Congres

Maurits Groen overhandigt op het perspodium van het Nationaal Sustainability Congres op 24 november a.s. op symbolische wijze (11:35 uur) het logo Milieukeur met de nieuwe slogan ‘Milieukeur. Een duurzame keuze’ aan een aantal keurmerkhouders.


In 1992 werd het keurmerk Milieukeur geïntroduceerd en niet toevallig met deze naam. In de laatste decennia van de vorige eeuw was ‘milieu’ een belangrijke component in de begrippen duurzaam, duurzaamheid en duurzame ontwikkeling.

Door de verbreding van ‘milieu’ naar ‘duurzaam’ wordt de duurzaamheidsclaim van Milieukeur op een duidelijke en opvallende manier gecommuniceerd met de slogan ‘Milieukeur. Een duurzame keuze’. Die duurzame keuze is zowel van toepassing op producenten (duurzamer produceren met Milieukeur) als op consumenten (duurzamer consumeren met Milieukeur).

Milieukeur is een keurmerk dat een integrale benadering heeft van duurzaamheid. Milieukeur beperkt zich niet tot één aspect van duurzaamheid: grondstoffen, energie en watergebruik, schadelijke stoffen, verpakking en afval, gewasbescherming, meststoffen, dierenwelzijn, natuurbeheer, voedselveiligheid… al deze thema’s maken onderdeel uit van Milieukeur certificatieschema’s.